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2020/07/24

Il vostro Garmin non si sincronizza? Non è colpa vostra, l’azienda è sotto attacco

Ultimo aggiornamento: 2020/07/27 22:40.

Mentre scrivo queste righe il sito della Garmin ospita una dicitura piuttosto inquietante: “We are currently experiencing an outage that affects Garmin.com and Garmin Connect. This outage also affects our call centers, and we are currently unable to receive any calls, emails or online chats. We are working to resolve this issue as quickly as possible and apologize for this inconvenience.”

Il sito è in queste condizioni da almeno mezza giornata (dai commenti mi dicono da ieri mattina, ora europea). Quindi se avete uno smartwatch o un altro dispositivo di quest’azienda e non riuscite a sincronizzarlo, non è colpa vostra: tutti i servizi di sincronizzazione sono fermi. Ci sono alcuni workaround per i più impazienti.

Secondo le informazioni raccolte da ZDNet, la Garmin è stata colpita da un attacco di ransomware e prevede di restare in queste condizioni per alcuni giorni mentre procede al ripristino dei propri sistemi, anche se ufficialmente l’azienda parla di un generico “outage” (guasto o interruzione).

Il problema non è banale, perché oltre ai vari appassionati di fitness che usano i suoi prodotti ci sono anche molte aziende che usano il servizio Garmin Connect per coordinare le proprie flotte e la propria logistica.

Sono infatti bloccati anche i suoi sistemi di navigazione aerea, senza i cui aggiornamenti molti piloti non possono volare legalmente. Anche l’app Garmin Pilot di pianificazione dei voli è fuori uso.



Lo stato dei servizi è consultabile in tempo reale presso Connect.garmin.com/status. Al momento è un bagno di sangue.


Garmin ha pubblicato un breve aggiornamento presso Garmin.com/en-US/outage/:

GARMIN OUTAGE

Garmin is currently experiencing an outage that affects Garmin services including Garmin Connect and flyGarmin. As a result of the outage, some features and services across these platforms are unavailable to customers. Additionally, our product support call centers are affected by the outage and as a result, we are currently unable to receive any calls, emails or online chats.

We are working to restore our systems as quickly as possible and apologize for the inconvenience. Additional updates will be provided as they become available.


FREQUENTLY ASKED QUESTIONS

Was any Garmin Connect customer data lost during the outage?

Although Garmin Connect is not accessible during the outage, activity and health and wellness data collected from Garmin devices during the outage is stored on the device and will appear in Garmin Connect once the user syncs their device.

I’m an inReach customer. Can I still use SOS and messaging during the outage?

inReach SOS and messaging remain fully functional and are not impacted by the outage. This includes the MapShare website and email reply page. The status for inReach can be found here.

I have a new Garmin product. When will I be able to pair it with Garmin Connect?

We are working as quickly as possible to restore Garmin Connect functionality. The status of Garmin Connect can be found here.

Was my data impacted as a result of the outage?

Garmin has no indication that this outage has affected your data, including activity, payment or other personal information.


2020/07/26 12:10


Bleepingcomputer scrive di avere conferma che si tratta di un attacco di ransomware e specificamente del ransomware denominato WastedLocker.


2020/07/27 22:40


Un comunicato stampa di Garmin conferma che si è trattato di un “attacco informatico che ha cifrato alcuni dei nostri sistemi” e che il ripristino dei sistemi colpiti è in corso. Questa è la parte saliente del comunicato:

OLATHE, Kan.--()--Garmin Ltd. (NASDAQ: GRMN), today announced it was the victim of a cyber attack that encrypted some of our systems on July 23, 2020. As a result, many of our online services were interrupted including website functions, customer support, customer facing applications, and company communications. We immediately began to assess the nature of the attack and started remediation. We have no indication that any customer data, including payment information from Garmin Pay™, was accessed, lost or stolen. Additionally, the functionality of Garmin products was not affected, other than the ability to access online services.
Affected systems are being restored and we expect to return to normal operation over the next few days. We do not expect any material impact to our operations or financial results because of this outage. As our affected systems are restored, we expect some delays as the backlog of information is being processed. We are grateful for our customers’ patience and understanding during this incident and look forward to continuing to provide the exceptional customer service and support that has been our hallmark and tradition.


2020/07/30 22:50


Secondo quanto riportato da Sky News, Garmin avrebbe ottenuto una chiave di decrittazione dei propri dati. Di solito questo significa che l’azienda ha trovato il modo di far arrivare il riscatto ai criminali informatici; meno frequentemente, significa che gli esperti informatici che aiutano l’azienda hanno trovato un modo per calcolare questa chiave.

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